Jordy Loof

Raadslid en fractievoorzitter Rijswijkse VVD

Ik ben Jordy Loof, 27 jaar en volg de master Staats- en bestuursrecht aan de Universiteit Leiden, waar ik ook een bachelor geschiedenis en rechtsgeleerdheid heb afgerond. Ik gaf ook werkgroepen in het eerste jaar van de bachelor rechtsgeleerdheid als student-assistent. Daarnaast was ik werkzaam als rondleider bij ProDemos in Den Haag en ben ik negen jaar in dienst geweest bij PostNL. Ook ben ik voor de regio VVD Zuid-Holland lid van het regiobestuur.

Ik woon al bijna mijn hele leven in Rijswijk, de stad die ik met trots en plezier mijn thuis noem.

Wie zorgt ervoor dat jouw buurt gewoon goed blijft en beter wordt? Want laten we eerlijk zijn: zeker niet alles is perfect maar we wonen wel op een gave plek. Waar veel goed voor elkaar is. Waar je kinderen naar een goede school gaan. Waar je als je ziek wordt, liefdevolle zorg krijgt. En waar je ’s avonds veilig je hond kan uitlaten. Zeker niet alles gaat goed, maar veel wel. En daar mogen we best een beetje trots op zijn.

Wat goed gaat, wil ik graag zo houden. Dat is geen vanzelfsprekendheid. Daar moeten we met z’n allen iedere dag hard voor werken.

Hier ben ik trots op en wil ik goed houden:

- De bereikbaarheid van Rijswijk in de regio. We kunnen vanuit Rijswijk alle kanten op met de auto, fiets en het ov.
- Het unieke karakter van Rijswijk. We hebben mooie oude wijken, moderne nieuwbouw en goede voorzieningen.
- Dat we ons allemaal hier thuis voelen.

Dingen die niet goed gaan, die moeten we gewoon verbeteren. Dat verdient onze stad.

Dit wil ik beter maken:

- Hoe de gemeente omgaat met inwoners. Inwoners moeten vooraf beter betrokken en geïnformeerd worden.
- De Rijswijkse democratie. We moeten ons als politiek niet alleen zelf aan de regels houden, en vooral niet alleen met onszelf bezig zijn, maar ook inzien wat voor invloed onze keuzes hebben op inwoners en daarbij de belangen eerlijk, open en goed afwegen.
- Dat we meer naar de toekomst kijken en minder naar losliggende stoeptegels.

Wie gaat ervoor zorgen dat jouw buurt mooi blijft en beter wordt? Zijn dat de politici die langs de kant staan te roepen dat alles slecht is? Politiek is geen spelletje. Daar moeten mensen zitten die problemen willen oplossen. Voor jou. Zodat jij veilig en vrij je leven kan leiden. Zodat de dingen die goed gaan bij jou in de buurt goed blijven. En dat de dingen die beter kunnen, ook echt beter worden.

Ga in gesprek met Jordy.
App of bel naar 06 16 38 73 71