Politiek café met oliebollen en kwaliteit

Op maandag 21 december werd het politieke jaar traditioneel afgesloten met oliebollen en het uitreiken van de VVD kwaliteitskanjer. De oliebollen en appelbeignets smaakten de vele bezoekers zeer goed en zij waren dan ook van grote kwaliteit. En dat kwam goed uit want het was ook weer tijd voor het uitreiken van de VVD kwaliteitskanjer aan de afdeling van het jaar op het Stadhuis. De wisselbeker wordt jaarlijks uitgereikt aan een persoon of afdeling met een topprestatie op het gebied van dienstverlening.

In Ton’s muziekcafé gaf de aanwezigheid van maar liefst 4 wethouders aan dat het dit jaar om een belangrijke winnaar zou gaan…… En inderdaad dit jaar ging de kwaliteitskanjer naar het bestuurssecretariaat van Burgermeester en Wethouders. Voor velen het eerste contact met de gemeente Rijswijk en de grote stille kracht achter het reilen en zeilen van het College. In 2015 hebben de dames van het bestuurssecretariaat hun werk met grote kwaliteit en servicegerichtheid uitgevoerd. En dat in een jaar met belangrijke en impactvolle gebeurtenissen, zoals de scholenbrand en de komst van het Azc met de te betreuren bedreigingen aan het adres van raadsleden. Ook waren er dit jaar een aantal personele wijzigingen die het werk op deze afdeling er niet eenvoudiger op maakte.

Kortom, een terechte winnaar en fractievoorzitter Arthur Sterk mocht aan de dames de wisselbeker, het juryrapport en een presentje uitreiken.

Maar er was nog meer. Dit politiek café was het laatste optreden van Jeffrey-John Last als grote inspirator en organisator van dit ook landelijk zeer bekende politieke café van de VVD. Als dank voor zijn grote inzet kreeg hij van de voorzitter een vergulde VVD speld uitgericht en uiteraard kreeg hij –als erkend Bourgondiër- een passende fles.

Het was een bijzondere afsluiting van het jaar, waarbij toch ook voorzichtig werd vooruitgekeken naar 2016. Een belangrijk jaar voor de Rijswijkse politiek met de komst van het AZC, als ten minste aan de door de VVD fractie gestelde veiligheidseisen wordt voldaan. En natuurlijk de beslissing over gevoelige dossiers als het Pontje en het Stadhuis.

De VVD kijkt er naar uit!