Politiek café met Martin Wörsdörfer

Afgelopen maandag 27 februari was Martin Wörsdörfer, fractievoorzitter VVD Den Haag, te gast in het Rijswijkse politieke café. Martin is geboren in Enschede, en opgegroeid in Brabant. Na zijn studie economie ging hij werken bij Arthur Andersen, en daarna bij andere adviesbureaus. Enige tijd geleden heeft hij de overstap naar de belastingdienst gemaakt. Reden: hij wil als fiscalist graag een eerlijk speelveld voor alle partijen behouden / bewerkstelligen. Martin staat op de VVD Tweede Kamer kandidatenlijst op nr. 28, met zijn ervaring als belastingexpert is hij een goede aanvulling op de lijst voor de VVD. Speerpunt van hem is het vereenvoudigen van het belastingstelsel, er wordt te veel geld rondgepompt met toeslagen, subsidies en heffingen. Dit kan eenvoudiger.

Aan het eind van zijn studietijd werd hij lid van de VVD. In 2006 kwam hij op de lijst voor de gemeenteraad in Den Haag, waarna hij gestaag opklom. Ook in de gemeente Den Haag is er een versplintering ontstaan: veel nieuwe partijen c.q. afsplitsingen van gevestigde partijen. Martin woont met zijn gezin in Scheveningen, en is ook woordvoerder Scheveningen binnen de VVD Den Haag. Uiteraard kwam het onderwerp windmolens ter sprake. Martin is het eens met de VNG die pleit voor lokale oplossingen voor het energievraagstuk.

Ook de Metropoolregio (MRDH) kwam ter sprake: dit is een overlegorgaan van 23 gemeentes in Zuid Holland. Het gaat om de kracht van de regio: het is niet zo belangrijk waar een bedrijf zich gaat vestigen, of waar mensen gaan wonen, als het maar in deze regio is. Hiervoor dien je samen te werken. Voelen de 23 gemeenteraden zich betrokken bij de Metropoolregio? De wethouders moeten hier de kar trekken. Het besef is gegroeid dat men moet samenwerken. Het is belangrijk dat er geïnvesteerd wordt in de regio, met bijdragen vanuit de Provincie, het Rijk, en Europa.

Tot slot: Martin bleek uitstekend bier te kunnen tappen!