Politiek café met Ronald Vuijk

Na de vakantieperiode is het altijd weer gezellig om elkaar te ontmoeten in het Politiek café van de VVD in Rijswijk. Er is genoeg gebeurd in de afgelopen maanden om met elkaar te bespreken. Op deze laatste maandag van de maand september was Ronald Vuijk (1965) onze gast, sinds 2012 lid van de Tweede kamer. Defensie zit in zijn portefeuille, dus een uitgelezen gelegenheid om de actuele gebeurtenissen onder de loep te nemen, zoals de nasleep van het neerschieten ven vlucht MH17, de situatie in Oost-Oekraïne en het participeren in de strijd tegen IS.

Voordat hij begon aan zijn studie Nederlands Recht heeft hij 5 jaar de wapenrok gedragen als onderofficier, hij weet dus waarover het gaat. Politiek is Ronald actief geweest als fractievoorzitter in Delft en als wethouder in Midden-Delfland. Een kamerlid met een brede ervaring.

Ronald gaf zijn visie op genoemde onderwerpen en er was ruimschoots gelegenheid om vragen te stellen en te discussiëren. Onze gast betoogde o.a. dat het beter is nieuw modern materiaal aan te schaffen, bijvoorbeeld Apache helikopters, dan om tanks uit de mottenballen te halen, zo die er nog zijn. Met een goede militaire samenwerking in Europa is immers het niet nodig dat elk land over een volledig wapenarsenaal beschikt. Onze recent opgeleverde marinevaartuigen zijn daar goede voorbeelden van.

Na afloop werd aan Robert Vuijk, zowel namens Ton’s Muziekcafé als namens de Rijswijkse VVD, een attentie aangeboden als dank voor zijn aanwezigheid. Volgens goede traditie werd de avond afgesloten met het tappen van een goed glas bier door de gast. Het was kortom weer een zeer geslaagd Politiek Café met een interessante gast in het gastvrije en sfeervolle Ton’s Muziekcafé!