Keerpunt: verder met elkaar

Help een ander. Help elkaar

Rijswijk doet mee met de publiekscampagne veranderingen jeugd, zorg en werk

Jongetjes die kattenkwaad uithalen of.... een man met een baard onderweg met een dienblad. Het zijn enkele voorbeelden uit een reeks prikkelende maar humoristische spots die laten zien dat de participatiesamenleving van ons allemaal is. Sinds 1 oktober zijn de spotjes te zien en te horen op Radio en TV West. Ze maken deel uit van de campagne Keerpunt - Verder met elkaar, een initiatief van negen gemeenten uit de regio, waaronder Rijswijk.

In 2015 verandert er veel. Gemeenten krijgen meer taken op het gebied van jeugd, zorg en werk. Terwijl minder geld beschikbaar zal zijn. Dit vraagt veel van gemeenten maar ook van de samenleving. Inwoners, ondernemers, verenigingen en maatschappelijke organisaties moeten samen met de gemeente de schouders eronder zetten. Door meer zelf, daar waar het mogelijk is, op te lossen. Al dan niet met behulp van het eigen netwerk. Maar ook door meer voor een ander te gaan betekenen. Alleen op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat iedereen die zorg en ondersteuning krijgt die hij of zij nodig heeft.

De campagne bij Omroep West bestaat uit diverse tv- en radiospotjes. Deze worden het komende half jaar uitgezonden. Ook Facebook en andere social media worden ingezet om inwoners te bereiken en bewust te maken van de veranderende samenleving. Ook in Rijswijk zal de campagne te zien zijn in kranten, lokale bladen, etc. En natuurlijk op de website van de gemeente.

Meer informatie vindt u op www.rijswijk.nl/keerpunt.