Parkeerdruk in Rijswijk

Zoals u weet heeft de VVD bijzondere aandacht voor de ontstane parkeeroverlast in de aangrenzende wijken in Rijswijk, door invoering van betaald parkeren in het Laakkwartier. Al voordat de maatregel werd ingevoerd heeft de fractie vragen aan het college gesteld. Mede door het stellen van de vragen is besloten een extra agendapunt op de raadsagenda van aanstaande dinsdag te plaatsen. Hiermee kan meer duidelijkheid komen over de eventuele snelle oplossing.

De VVD is geschrokken van de grote overlast die de oude wijken van Rijswijk sinds maandagavond ervaren. Den Haag heeft haar maatregel uitgesteld, betaald parkeren wordt pas volgende week ingevoerd, maar dit is door de gemeente Den Haag slecht gecommuniceerd. Het betekende sinds maandagavond lang zoeken naar parkeerplek voor Rijswijkers. Op gevaarlijke situatie wordt door de politie gehandhaafd, maar de handhavers zijn coulant waar het kan.

Veel inwoners hebben de woordvoerder van de fractie en het bestuur van de lokale afdeling weten te vinden. Wij nemen uw signalen mee naar de behandeling in de raad. U kunt daar nogmaals het VVD-geluid beluisteren. De raadsvergadering is via de website van de gemeente te volgen.