Eerste verkiezingsdebat gehouden

Gisteren het eerste politieke debat in Rijswijk. Prima initiatief van bewonersorganisatie Steenvoorde. Jammer dat het nauwelijks debat opleverde tussen huurders en politiek, soms leek het meer op de debatten in de Gemeenteraad, omdat met name leden van politieke partijen in de zaal de boventoon voerden. En die toon is niet altijd aangenaam om te horen, nog los van de inhoud! Gelukkig bleef VVD lijsttrekker en bouwwethouder Van Hemert rustig en zakelijk. Hij gaf antwoord op vragen van buurtbewoners en maakte de afspraak om met een van de bewoners vandaag even te bellen over zijn individuele situatie.

Pijnlijk duidelijk werd dat sommige zaken- zoals de hoogte van de huur van woningen en bepaalde infrastructurele zaken- niet op het gemeentelijk niveau worden bepaald en zeker niet kunnen worden opgelost. Dat sommige partijen desondanks over die zaken beloften doen aan de Rijswijkse kiezers is dus niet fraai en geeft kiezers valse hoop!