Bericht van de winkeliers van Oud Rijswijk

Terechte brief met kritiek van winkeliers op SP en Gemeentebelangen. In campagnetijd wordt er veel en ongenuanceerd geroepen en dat hoort er helaas een beetje bij. Maar het logo van de winkeliersvereniging ongevraagd gebruiken om beter over te komen is echt ongepast en domweg verboden!

Uit de brief aan SP en Gemeentebelangen:

"Bij monde van de Centrummanager Winkelcentrum Oud Rijswijk, Erik Wilderbeek, hebben de winkeliers aangegeven dat er geen relatie is tussen de winkeliers en de door SP Rijswijk en Gemeentebelangen opgestarte acties"

In de brief aan SP en Gemeentebelangen is Wilderbeek kraakhelder: “Recentelijk is ons opgevallen dat de SP en Gemeentebelangen Rijswijk middels het logo van Winkelcentrum Oud Rijswijk een actie zijn begonnen in verband met bereikbaarheid van Oud Rijswijk. Wat ons verbaasd is dat zonder de SWHR vooraf een verzoek in te dienen het logo van winkelcentrum Oud Rijswijk gebruikt wordt voor jullie campagne. Op de website van de SP wordt ook gemeld dat ‘gezamenlijk met de winkeliers deze actie is opgestart’. Zoals gemeld is de SWHR door geen van beide partijen hiervan op de hoogte gesteld of gevraagd over hun mening.

"De SWHR heeft goed overleg met de politiek en gemeente en wenst niet op deze wijze geassocieerd te worden met standpunten van politieke partijen. Hierbij sommeren wij u derhalve om per omgaande het gebruik van het logo van winkelcentrum Oud Rijswijk stop te zetten en de aangebrachte pamfletten uiterlijk woensdag 5 februari 2014 verwijderd te hebben.”

En zo hoort het!