RijswijkBuiten krijgt busverbinding

De Rijswijkse VVD heeft regelmatig aangedrongen op een goede OV verbinding voor de nieuwe wijk RijswijkBuiten. Probleem is dan altijd dat de vervoersmaatschappijen pas willen investeren, als er een voldoende aanbod is. Dat maakt dus dat het lang duurt voordat ‘startende’ (nieuwbouw)wijken een goede OV-verbinding krijgen. Dat is natuurlijk jammer, want een goed begin is het halve werk.

Daarom is het goed om te horen dat het vervoerswethouder René van Hemert is gelukt om bij de Metropoolregio succesvol voor elkaar te krijgen dat buslijn 51 per augustus 2017 voortaan over de Prinses Beatrixlaan en de Ruys de Beerenbrouckstraat (Delft) gaat rijden. Hiermee krijgt RijswijkBuiten een eerste OV-voorziening.

Overigens zal ook de oude route van buslijn 51 over de Lange Kleiweg op een wat kleinere schaal (vanwege het beperkte aantal instappers) behouden blijven. Tijdens de ochtend- en avondspits rijdt een kleinere bus en buiten die tijden is er een ‘belbus’ beschikbaar. Mooi resultaat!

Arthur Sterk, fractievoorzitter.