Politiek Café met Ingrid de Caluwé

Afgelopen maandag bezocht tweede kamerlid Ingrid de Caluwé ons politiek cafe in Rijswijk. Ingrid die recentelijk van portefeuille gewisseld is binnen de fractie, ging aan het begin van de avond in op haar oude portefeuille ontwikkelingssamenwerking.

Daarna bestede zij aandacht aan haar nieuwe aandachtsgebieden zoals ICT projecten binnen de overheid, die vanwege verschillende redenen bij de overheid vaak duurder uitpakken dan vooraf ingeschat. Ook vanuit het publiek kwamen hier ervaringen en gedachten van ICTers naar voren met wie Ingrid op veel punten kon instemmen.

Ook onderdeel van haar nieuwe portefuille is het rijksvastgoed. De in gang gezette ontwikkeling naar een kleine slagvaardige overheid betekend dat meer overheidspanden leeg komen te staan. De markt mag niet gefrustreerd worden dus de overheid kan deze niet goedkoop weg zetten, maar het kan ook niet de bedoeling zijn dat Rijksvastgoedbeheer als projectontwikkelaar gaat optreden en op die manier taken gaat uitvoeren die helemaal niet bij de overheid thuishoren.

Tot slot gaf Ingrid een kijkje in de interne fractiepolitiek, hoe er in de fractie omgegaan is met de (ongeplande) media aandacht die de VVD de afgelopen weken kreeg.

Natuurlijk mocht Ingrid aan het eind van de avond plaatsnemen achter de bar om zoals de traditie voorschrijft een biertje te tappen.