Nicki de Haaij te gast bij tv-uitzending

Nicki de Haaij was begin van deze maand te gast met een aantal gemeenteraadsleden van andere partijen in de tv uitzending van SuperFM Politiek Lokaal. Hier werd onder andere gesproken over lokale maar ook de landelijke politieke thema's zoals het recentelijke lekken uit de landelijke commissie stiekem.

Het hoofdthema van de uitzending was de toekomst van Rijswijk. Het succes van Rijswijk Buiten waardoor veel jonge gezinnen naar Rijswijk komen en een nieuwe generatie ondernemers voor bijvoorbeeld in de Plaspoelpolder. Daarom is de wens van Nicki voor de toekomst zoveel mogelijk werkgelegenheid, want dat is de motor van de economie.

Op zowel de onderwerpen van het Huis van de Stad en het pontje was Nicki erg duidelijk. Wanneer het voor de Rijswijkse inwoners kosten neutraal kan, is de VVD - zoals ook is afgesproken in het coalitieakoord - daar zeker niet tegen.

Ook werd er gesproken over de komst van het AZC naar Rijswijk waarin de VVD landelijk al jaren de lijn al jaren heeft om mensen zo veel mogelijk in de regio van herkomst op te vangen. Maar nu zij hier zijn moet ook een gemeente als Rijswijk verantwoordelijkheid nemen om deze mensen te huisvesten. Waarbij de TH locatie een veel betere plek is dan de locatie in de Boogaard.

Het interview werd afgesloten met een discussie over zwarte piet en hoe de gemeenteraadsleden deze het liefst zouden zien in Rijswijk