Uitkomst Roze debat: Kies voor doen

Afgelopen maandag 12 maart is het Roze debat gevoerd. Aan de hand van zes stellingen zijn in totaal twaalf partijen aan de tand gevoeld over hun visie op diversiteit, discriminatie en acceptatie aangaande de LHBTI-community. Het publiek illustreerde soms op emotionele wijze hoe moeilijk de acceptatie uit de samenleving kwam, hoe groot de onveiligheidsgevoelens waren en hoe groot het probleem van isolement is onder bijvoorbeeld de ouderen die zich verbonden voelen aan de LHBTI community.

Met grote verbazing luisterde ik dan ook naar sommige partijen die vonden dat het geen issue zou moeten zijn (vanzelfsprekend) of dat in Rijswijk het probleem niet zou bestaan (onwaar). Acceptatie van de LHBTI community is in ontwikkeling en verre van af, ook als problemen niet meteen opvallen. De VVD Rijswijk beseft dat en belooft om zich hard te maken voor nuttig en effectief beleid dat noodzakelijk is om acceptatie te realiseren. Daar ieders vrijheid en gelijkwaardigheid op het spel staat, grondslagen van de VVD, heb ik voorgesteld om als toekomstig raadslid contactpersoon vanuit de VVD Rijswijk te willen zijn voor COC Haaglanden en daarmee niet met holle verkiezingsretoriek te komen maar ook nu te werken vanuit de inhoud. #kiesvoordoen #VVDRijswijk