Politiek Café: met in de hoofdrol: Arthur Sterk

Maandag 26 maart was bij ons in "In de hoofdrol" de nestor van de Rijswijkse gemeenteraad, Arthur Sterk. Het was een gezellige avond vol terugblikken op een lange en succesvolle periode, samen met diverse gasten uit de verschillende Raadsperiodes.

Na de openingstune van Mies Bouwman's "In de hoofdrol" begon de trip down memory lane met Betty Trinthamer. Zij herinnerde aan Arthur in de prille begintijd. Arthur las graag de raadsstukken in het bad. Daarna was het de beurt aan Yvonne Hagenaars. Zij onderwierp Arthur aan een quiz. Wie zaten er vroeger zoal in de Raad? Marcel Houtzager herinnerde zich de tijd dat zij beiden werkten bij het GAK, veel VVD's werkten daar toen niet. Ook Jan Duin en Kees Hoogduijn deden een duit in het zakje. Krijn de Graaf herinnerde aan Rijswijk Buiten: hoe was die tot stand gekomen? Daarna was het de beurt aan Bjorn Lughthart. Arthur kon de verschillen tussen de diverse partijen goed duiden. Samen met oa. Arthur voerde hij de selectiegesprekken voor de nieuw aan te stellen burgemeester. Waarbij regelmatig een glas wijn gedronken werd onder het motto: "Je hebt geen alcoholprobleem als je minder drinkt dan de dokter". Arthur herinnerde zich ook de Presidiums. Daarna het woord aan Ger Kruger van OR / BVR, hij kende eerst zijn vrouw Titia uit de hockeywereld. Titia hoopte vaker naar het theater te kunnen, en dat Arthur vaker de hond kon uitlaten. En daarna Coen Sleddering: die de vrolijke wekelijkse besprekingen met Arthur op zaterdagochtend gaat missen. Ook Diny van GB complimenteerde Arthur en bedankte hem voor de fijne samenwerking. René van Hemert en René Hiemstra sloten de avond gezellig af met een terugblik en een vooruitblik. En tot slot het woord aan Arthur zelf.