Zeg nee tegen de Ja-Ja sticker: eindelijk duidelijkheid

Zeg nee tegen de Ja-Ja sticker

'De VVD Rijswijk heeft zich altijd verzet tegen de invoering van de Ja-Ja sticker.'

Nadat al twee keer eerder in de gemeenteraad over de Ja-Ja sticker was gesproken werd op 14 september eindelijk gestemd over de invoering van de Ja-Ja sticker.

De Ja-Ja sticker had de huidige systematiek van de Nee-Nee óf Nee-Ja sticker met betrekking tot reclame en huis-aan-huisbladen moeten vervangen.

De VVD Rijswijk heeft zich altijd verzet tegen de invoering van de Ja-Ja sticker. Zo is het onnodige betutteling door de gemeente. Ook heeft dit college niet onderbouwd of er überhaupt een probleem wordt opgelost. Bovendien stond er in het voorstel dat huis-aan-huisbladen tot 90% gevuld zouden mogen worden met advertenties. Dit is leuk voor grote ondernemers, maar een dure oplossing voor onze lokale en belangrijke mkb'ers die af en toe klanten wil benaderen met flyers over acties, maar die geen geld kunnen uitgeven aan dure advertenties.

Keer op keer heeft om deze redenen de VVD Rijswijk zich tegen dit voorstel van het college verzet. En met succes: het voorstel van dit college is weggestemd door de gemeenteraad! We zijn blij dat we hiermee een belangrijk resultaat hebben behaald en onze lokale mkb'ers kunnen blijven steunen.

Opmerkingen, ideeën of vragen? Ga in gesprek met Udo! uoelen@rijswijk.nl