Aanbesteding fase 2 Huis van de Stad mislukt: tegenvaller van €1,8 miljoen

Het Huis van de Stad als 'Kruis van de Stad'

De zoveelste tegenvaller: €1,8 miljoen en er komt helaas nog meer aan.

De aanbesteding fase 2 van het Huis van de Stad is zoals wij hadden verwacht mislukt. Na eerdere tegenvallers komt er nu eentje van €1,8 miljoen op het bord van de gemeente te liggen. Het zal helaas niet de laatste tegenvaller zijn. Dit college heeft heel wat uit te leggen. De VVD Rijswijk heeft ondertussen een ander idee: stop met het project en reserveer de bovenverdieping van het Huis van de Stad voor broodnodige woningen! Lees hier onze vragen!

Raadsvragen aan het college tijdens de gemeenteraadsvergadering van 21 september 2021.

Fase 2 van het Huis van de Stad is nu al een ramp. Het ‘Kruis van de Stad’ laat zich weer zien.

Uw college geeft aan dat de aanbesteding voor fase 2 van de renovatie van het Huis van Stad is mislukt. Nog voordat er aan de bouw is begonnen ligt er al een tegenvaller van €1,8 miljoen op ons bord en treedt er vertraging op die ook meerkosten tot gevolg zal hebben in verband met het aflopen van het huurcontract van het huidige stadhuis aan het Bogaardplein.

De fractie van de VVD Rijswijk heeft daarom de volgende vraag:

1. Is het college bereid om op korte termijn, en dus voor de behandeling van de investeringsaanvraag in de raadsvergadering, een scenario uit te werken waarin er wordt gestopt met fase 2 van het Huis van de Stad; de ambtelijke organisatie elders wordt ondergebracht en de rest van het Huis van de Stad wordt gereserveerd voor woningen?

Namens de VVD Rijswijk,

Coen Sleddering