Amendement Rijswijkse VVD over besteding Eneco-gelden aangenomen

Een aantal jaar geleden heeft de gemeente haar aandelen in de energiemaatschappij Eneco verkocht. De gemeenteraad heeft toen afgesproken het wat hieruit voortkomen verantwoord te besteden. Een deel van het geld is ook gereserveerd voor de zorg in de gemeente, het zogenaamde Sociaal Domein. Criteria voor de plannen zijn onder meer innovatie, maar ook dat plannen uiteindelijk zichzelf terugverdienen.

In de afgelopen gemeenteraadsvergadering werd een plan voorgelegd voor het realiseren van meer stallingen voor scootmobielen, gefinancierd met de Eneco-gelden. De Rijswijkse VVD is blij met dit plan, maar dan wel betaald met het juiste geld. Betalen met het geld wat beschikbaar is voor de WMO zou hier veel beter bij passen.

De Rijswijkse VVD hecht waarde aan een zuivere besteding van geld van de gemeente. Dit is tenslotte van ons allemaal. Wij hebben daarom een amendement ingediend wat is aangenomen door de gemeenteraad. Dit plan wordt dus niet meer betaald met de Eneco-gelden, maar zal op een andere manier moeten worden betaald. Het college gaat hiermee aan de slag.