Rijswijkse VVD blij met investering in duurzaam wagenpark

De gemeenteraad heeft dinsdag 18 april ingestemd met het voorstel voor een duurzame vervanging van het wagenpark van de gemeente. Met deze wagens kunnen belangrijke gemeentelijk taken worden uitgevoerd zoals reiniging en handhaving. De wagens worden de komende tijd vervangen door energiezuinige en uitstootvriendelijke exemplaren.

In het verkiezingsprogramma van de Rijswijkse VVD is veel aandacht voor verduurzaming en schone, gezonde lucht. Met het vervangen van het wagenpark wordt een stap in die richting gezet.

Fractieassistent Jordy Loof legt uit waarom de lokale liberalen hier blij mee zijn: 'Het vervangen van het wagenpark is een logische stap in de richting van een duurzame toekomst. Het is goed om als gemeente werk te maken van de klimaatdoelen en de energietransitie. De Rijswijkse VVD is daarom blij dat de oude en vervuilende auto's van de gemeente worden vervangen door nieuwe en duurzame voertuigen. Daarmee zetten we een stap om te doen wat nodig is voor een duurzamer Rijswijk.'

Foto: gemeente Rijswijk. Wethouder Werner van Damme (Rijswijkse VVD) en beheerder van de Gemeentewerf Michel Daemen bij een aantal wagens op de Gemeentewerf.