Alles afsluiten is geen oplossing: de Van Rijnweg moet openblijven

De Rijswijkse VVD is hier altijd duidelijk over geweest: de Van Rijnweg blijft wat ons betreft open voor auto’s.

'Laten we niet overgaan tot verbieden, maar kijken hoe de weg veiliger door iedereen gebruikt kan worden en Rijswijk bereikbaar te houden.'

De Rijswijkse VVD ziet dat veel te doen is over de mogelijke afsluiting van de Van Rijnweg voor autoverkeer. Wij zijn altijd al tegen dit plan geweest. Tijdens onze gesprekken in de wijk vorig jaar voelde wij de steun van inwoners om de weg open te houden.

Afsluiten lost geen probleem op, maakt de bereikbaarheid van Rijswijk-Buiten en de Hoekpolder slechter en de discussie wordt vooral gevoerd met emoties in plaats van een blik naar de toekomst. Zolang op de Prinses Beatrixlaan niet kan worden doorgereden is het afsluiten van deze weg een recept voor nog meer file en overlast.

Wat de Rijswijkse VVD wil:

• De Van Rijnweg openhouden. We hebben elk stukje weg nodig om te zorgen dat mensen kunnen doorrijden en de wijken bereikbaar blijven.
  • De Van Rijnweg wel afsluiten voor groot verkeer zoals vrachtwagens en touringcars. Deze zijn hier onwenselijk.
  • Maatregelen om de veiligheid nog beter te waarborgen zoals een camera of slimme aanpassingen van de weg waardoor minder hard wordt gereden.

De Rijswijkse VVD zal hierover in gesprek gaan met de wethouder. Hard rijden en verkeersonveilig gedrag vindt helaas niet alleen op de Van Rijnweg plaats. De oplossing kan niet zijn om dan alles maar af te sluiten. Laten we niet overgaan tot verbieden, maar kijken hoe de weg veiliger door iedereen gebruikt kan worden en Rijswijk bereikbaar te houden.