Ondernemersprijs 2023: een cruciale sector die wat meer waardering mag krijgen

Rijswijkse VVD Ondernemersprijs 2023

Dit jaar wilde we verdiende aandacht geven aan een cruciale sector in onze samenleving, eentje die soms wat meer waardering mag krijgen voor het belangrijke werk wat ze eigenlijk doen. We hebben er elke dag mee te maken, nemen het soms wellicht voor lief en geven het nu de verdiende complimenten.'

Al sinds jaren reikt de fractie van de Rijswijkse VVD de VVD Rijswijk Ondernemersprijs uit. Dit doen wij in nauwe samenwerking met het bestuur van de Belangen Bedrijven Rijswijk, de BBR, die een voordracht doet aan onze fractie.

De criteria voor de Ondernemersprijs:

• Een ondernemer of onderneming die een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het economische klimaat van Rijswijk;
  • en/of: een stabiele werkgever in Rijswijk die autonome groei realiseert;
  • en/of: een bedrijf wat door zijn activiteiten of diensten een (inter)nationale positieve uitstraling voor Rijswijk genereert.

We willen absoluut niet weg uit Rijswijk.

Dat gaat altijd in goed overleg. Dit jaar wilde we verdiende aandacht geven aan een cruciale sector in onze samenleving, eentje die soms wat meer waardering mag krijgen voor het belangrijke werk wat ze eigenlijk doen. We hebben er elke dag mee te maken, nemen het soms wellicht voor lief en geven het nu de verdiende complimenten.

Wij kwamen uit bij:

• Een bedrijf wat al sinds 2004 succesvol en met plezier is gevestigd in de Rijswijkse Plaspoelpolder en hier ook, en ik quote, 'absoluut niet weg wil';
  • investeert in het bedrijf, in hun locatie in de Plaspoelpolder en meedenkt over de toekomst van het industrieterrein;
  • wat een verzorgingsgebied heeft in de hele regio, van Den Haag tot Rotterdam;
  • wat klein is begonnen in 1991 met gemotiveerde familieleden die de handen uit de mouwen staken en is uitgegroeid naar een familiebedrijf van 150 werknemers;
  • dit bedrijf zorgt dat onze werkomgevingen spik en span zijn en blijven en vormt daarmee een belangrijke schakel bij het succes van niet alleen de eigen, maar ook andere ondernemingen.

De winnaar is...

De Rijswijk Ondernemersprijs 2023 gaat naar Rietbroek gevestigd in de Frijdastraat in Rijswijk.

Dit beeldje geeft aan wat de Rijswijkse VVD bedoelt met deze prijs: namelijk dat de sky the limit is als mensen met elkaar aan de slag gaan. Bij de glas- en gevelonderhoud is het ook wel nodig om tot grote hoogtes te gaan om het werk uit te voeren. Hopelijk wel veiliger dan ze op dit beeldje doen.

Gefeliciteerd met deze prijs! Wij wensen jullie veel succes de komende jaren.