Onze Rijswijkse inwoners beschermen tegen parkeeroverlast

Gemeenteraad geeft toestemming om in delen van Rijswijk de parkeertijden te verruimen om parkeerchaos te voorkomen

Wij willen parkeerchaos voorkomen. Daarom is de Rijswijkse VVD voor het plan om de parkeertijden in een paar delen van Rijswijk te verruimen naar de uren overdag. Afgesproken is dat de gemeente dit alleen zal doen als het echt nodig is en op straat zichtbaar problemen ontstaan.

Regeren is vooruitzien. Den Haag wil betaald parkeren uitbreiden aan de grens met Rijswijk. Daar kunnen we niks aan doen, maar we moeten wel omgaan met de gevolgen. Dat zou betekenen dat de auto’s die daar nu overdag gratis staan naar Rijswijk zouden verplaatsen, het zogenoemde ‘waterbedeffect’. De geschiedenis laat zien dat dit tot enorme parkeerproblemen zou leiden in Rijswijk.

Daarom is de gemeente snel en actief aan het werk gegaan. Om parkeerproblemen te voorkomen is het plan om in Rijswijk in bepaalde wijken de parkeertijden te verruimen naar de uren overdag in plaats van alleen in de avond. De hele gemeenteraad heeft hier toestemming voor gegeven.

Als Rijswijkse VVD zijn wij ook voor dit plan. Het is niet leuk, maar door de keuze van Den Haag moet Rijswijk zorgen dat hier geen parkeerproblemen ontstaan. Wij hebben wel voorgesteld of er meer straten kunnen komen waar het eerste uur gratis geparkeerd kan worden. Ook om zorgen van Rijswijkse ondernemers tegemoet te komen. Rijswijkse ondernemers en het winkelend publiek moeten gastvrij ontvangen blijven worden. Ons is beloofd dat hier naar zal worden gekeken.

De gemeente gaat nu aan de slag met voorbereidingen en zal in de gaten houden wanneer Den Haag het betaald parkeren zal uitbreiden. Wanneer dat zo ver is, worden de inwoners van de wijken waar het om gaat door de gemeente geïnformeerd.