“…VVD-wethouder en lijsttrekker Boudewijn Revis sluit zich
aan bij zijn Rijswijkse partijgenoot en wethouder René van Hemert in de roep om
ondertunneling van de Beatrixlaan in Rijswijk. Deze 'Haagsebaan' zou net zoveel
verkeer te verstouwen krijgen als de Rotterdamsebaan (open in 2020), die nu
aangelegd wordt…”.
Dat schrijft Niels Klaassen op 26 februari 2018 in het
Algemeen Dagblad. Wilt u het artikel lezen dan klikt u hier.
“…Revis: ,,Goede bereikbaarheid is belangrijk voor de
economie, dat is in ons beider belang. En de lege kantoren langs de route
kunnen omgebouwd worden tot woningen. Die zijn hard nodig. Ook op de tunnel
kunnen huizen komen, dat levert geld op dat nodig is voor de investering.'' De
Rijswijkse wethouder Van Hemert pleitte vorige maand al voor de Haagse baan,
voor een betere verdeling van het verkeer van en naar de hofstad. Er staat al
geld gereserveerd voor de route. De gemeenten Rijswijk en Den Haag moeten daar
nog een schep bovenop doen, vinden Van Hemert en Revis. ,,Bij de
collegeonderhandelingen moet deze Haagsebaan hoog op de agenda staan.'' Dat er
iets moet gebeuren is volgens betrokkenen al jaren duidelijk. Zo werd ooit
bedacht door onder meer het toenmalige Stadsgewest Haaglanden om kruisingen op
de Prinses Beatrixlaan ongelijkvloers te maken met de hulp van een open
tunnelbak. Maar zo'n open tunnel heeft nu de voorkeur niet, zegt Revis. ,,Dat
wordt er niet mooier op.''…”.
In reactie op het artikel benadrukt VVD-lijsttrekker Coen Sleddering dat het van belang is om juist in regionaal verband te zoeken naar
oplossingen voor mobiliteit en duurzaamheid.