"...Haagsebaan onder Beatrixlaan is nodig..."

…VVD-wethouder en lijsttrekker Boudewijn Revis sluit zich aan bij zijn Rijswijkse partijgenoot en wethouder René van Hemert in de roep om ondertunneling van de Beatrixlaan in Rijswijk. Deze 'Haagsebaan' zou net zoveel verkeer te verstouwen krijgen als de Rotterdamsebaan (open in 2020), die nu aangelegd wordt…”.

Dat schrijft Niels Klaassen op 26 februari 2018 in het Algemeen Dagblad. Wilt u het artikel lezen dan klikt u hier.

…Revis: ,,Goede bereikbaarheid is belangrijk voor de economie, dat is in ons beider belang. En de lege kantoren langs de route kunnen omgebouwd worden tot woningen. Die zijn hard nodig. Ook op de tunnel kunnen huizen komen, dat levert geld op dat nodig is voor de investering.'' De Rijswijkse wethouder Van Hemert pleitte vorige maand al voor de Haagse baan, voor een betere verdeling van het verkeer van en naar de hofstad. Er staat al geld gereserveerd voor de route. De gemeenten Rijswijk en Den Haag moeten daar nog een schep bovenop doen, vinden Van Hemert en Revis. ,,Bij de collegeonderhandelingen moet deze Haagsebaan hoog op de agenda staan.'' Dat er iets moet gebeuren is volgens betrokkenen al jaren duidelijk. Zo werd ooit bedacht door onder meer het toenmalige Stadsgewest Haaglanden om kruisingen op de Prinses Beatrixlaan ongelijkvloers te maken met de hulp van een open tunnelbak. Maar zo'n open tunnel heeft nu de voorkeur niet, zegt Revis. ,,Dat wordt er niet mooier op.''…”.

In reactie op het artikel benadrukt VVD-lijsttrekker Coen Sleddering dat het van belang is om juist in regionaal verband te zoeken naar oplossingen voor mobiliteit en duurzaamheid.